söndag 12 mars 2017

Förkyld...

Ibland kör det ihop sig och ibland inte. Det kör absolut inte ihop sig för mig nu, men kanske under kommande veckan. Kanske det är lite upp till mig själv också. Hur det blir alltså. Här har jag några halvfärdiga handarbeten. Där har det minsann kört ihop sig! Jag vet vad jag gör, packar undan dem till ett mera passligt tillfälle.

 Här återstår endast en halv strumpa att sticka. Plus en till!

 Till en baby. Återstår att sy i några knappar och fästa trådarna.

I morgon kör det dock ihop sig. Ordentligt. Borde i princip vara på tre ställen samtidigt. Som sagt, det är upp till mig själv också, brukar vara så. Men inte i morgon. Det blir mycket körande, tack och lov för plusgrader! Som grädde på allt har jag erhållit en trevlig förkylning. Jättekul. Jag gör som med de halvfärdiga handarbetena. Packar undan tankarna på morgondagen, koncentrerar mig på nuet. Sätter mig och tittar på Farmen och Midsomerin murhat, säsong 19 avsnitt 1! Lagom avkopplande.

3 kommentarer:

  1. Ja, klokt beslut Lisbet! Ett litet mord i Midsomer piggar upp eller lugnar ner och allt det andra väntar snällt.
    Simma lugnt imorgon!
    Godnattkram

    SvaraRadera
  2. Åh, så fina handarbeten! Men jag undrar: Vad är det i mitten? Som det fattas knappar i?
    Av en händelse (!), så stickar jag också till en baby nu. Ganska likt det nedersta du visar, men rött. Innan dess stickade jag yogastrumpor (som sockor men utan häl och tår) till mellandottern.
    Ta det lugnt i morgon, det blir som det blir!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för kommentaren i min blogg! Det var bilden i mitten, den randiga, som jag inte såg vad det var! Men nu ser jag! Tack!

      Radera