lördag 16 september 2017

Det här skulle bli en fin dag ...

... och det blev det! Yllesockor på fötterna, lufsiga hemmakläder och jag hade en skön förmiddag, utan att göra något vettigt alls. Inget som syns ngnstans, men det kändes bra. Ställde mig sedan för inflyttningsfest och hämtade Tilde. Vi har inte hunnit umgås så mycket den senaste tiden. Skolan, musiken och idrotten tar sin tid. Och förstås kompisarna, precis som det ska vara! 


Ställde mig till den festen redan 29 juli, ser jag då jag bläddrar bakåt i bloggen. Hur kan man missa så? Jo JAG kan. 
Nå, i dag den 16 september var det dags!!! Så fint den nya ägaren gjort i sitt hus! Vilket jobb hon gjort! 
Huset var hemtrevligt och välkomnande.




Då vi åkte därifrån sade Tilde att det varit så roligt. Så fint att en 10-åring uppskattar sin mormors sällskap och ser det vackra som finns. Oj, vad alla var trevliga, sade hon. Sedan for vi och tömde bilen på en massa skräp och papper som jag samlat ihop, allt med ordning och reda i respektive glas-, papper-, kartong-, klädinsamlings- osv tunnor eller vad de heter. 
Och dagen flöt vidare i lugn takt.

1 kommentar:

  1. Visst är det en glädje att umgås med sina barnbarn och båda parter är lika nöjda! Vilken klok lite dotterdotter du har!
    Kram, Monica

    SvaraRadera