tisdag 21 november 2017

Barnfesten!

Det var en riktigt fin Barnfest! Mete, lyckohjul, lotterier, gul saft och röd saft, pepparkakor med vit glasyr, hantverk, sånger och massor med fina program, och paus. 
Det är några år sedan jag var senast, så jag tänkte att festen kanske moderniserats, men det hade den inte! Barnfesttanterna har nu en veckas paus och sedan börjar de pyssla och knåpa ihop för nästa års fest. De träffas en gång i veckan fick jag höra. All vinst går oavkortad till hjälpbehövande.
Glad för att Tilde, Theo och Niko trivdes och uppskattade det vi fick uppleva. Det var jätteroligt, tyckte de. Dessutom hade vi sån tur att det blev ganska jämn fördelning på mete- och lotterivinsterna. 
I bilen berättade jag, mormor, om kanalen mitt i stan. Nuförtiden är det inte så mycket vatten i den. Barnbarnen fick veta att då Kaisamummu (min mor) var liten så fanns där minsann mycket vatten, man kunde t.o.m. fiska i Rapakanalen. 
"Då fanns inte vi", sade Theo.
"Nej, inte du heller, mummu", sade Niko.
"Men mamma och pappa fanns nog!"
Det är ganska kul att ens barn är äldre än sin mor! Vid närmare fundering kan det hända att de uppfattade mig som en ungdomlig tös. För oj så vi dansade ringlekar!

1 kommentar:

  1. Åh, så härligt! Och ungars uppfattning om ålder stämmer inte alltid ihop med verkligheten...för dom är nog ålder bara en siffra! Synd att man blir "klokare" med åren!
    Har du fått mitt mail?
    Kram, Monica

    SvaraRadera