fredag 17 november 2017

Tack o lov!

Det känns som att vintern håller på att strama till sitt grepp, vi slipper väl inte undan. Fast nu regnar det, och småningom börjar det ljusna. Ranya är ute och Sesian kom just in tillbaka. Herr Husse är i soliga staden för att få sin dom. Familjen håller andan, hur kommer det att gå? Hur ser fortsättningen ut? Blir det flytt för oss? Tankarna har snurrat hela natten.

Min fredag är välplanerad med många tider att hålla reda på, tack och lov för den lilla kalendern, som är ett bra stöd för minnet. Och Tack och lov för kameran som hjälper mig att minnas vad som hände när. Och kameran i telefonen :)


Minne från senaste veckan är en kväll då Tilde och jag åkte iväg och träffade Gun och Riitta. Akvarellmålning stod på tapeten (!) och en fin kväll blev det. Att sitta med pensel, papper, färger m.m. med likasinnade :) ... timmarna flyger iväg ... Och för min del blev det ett par kort den kvällen. Nu ta itu med resten av dagen! 

1 kommentar:

  1. Nu blev jag lite orolig...få sin dom...flytta - vad händer?
    Hoppas att det ordnar upp sig på något sätt!
    Akvarellmålning låter jättetrevligt och bästa sällskapet hade du också!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera