onsdag 27 december 2017

Lustar!

I kväll stickade jag en stund. Handarbetslusten går för mig i vågor och jag har märkt att den håller på och smyger sig hitåt. Inga märkvärdigheter, sockor behövs alltid och det är så sjuttons roligt att sticka dem, åtminstone den första sockan ;) Garnberget väntar! Detta är en bråkdel, berget är i en skrubb.


I dag har det snöat, det har varit en vit jul och kanske blir det en som-förr-i-världen-vinter. En annan lust håller också på att smyga sig på, nämligen lusten att skida! Måste fundera vidare på den saken i morgon. Kanske lyckas jag trolla bort, förtränga, sådana tankar...


I år ska julpyntet få vara kvar lite längre. Allt var så genomtänkt och fint inför denna jul, inget hafsande. Trettondagen blir en bra dag för bortstädning i detta hus. Var och en gör som den vill, tänk va skönt det. Inga regler. Traditioner är sedan en annan sak. Nuförtiden har vi varierande traditioner.

1 kommentar:

  1. Jag kan också få en sådan stick-lust vid den här tiden på året! Har just avslutat en pippitröja till min syster men nu är det inget som väntar. Mina barn och barnbarn vill inte ha så mycket stickat...
    Ja, här får julpyntet också vara kvar ett tag till. Vi behöver ljuset från ljusstakar och julstjärnor - vi har ju ingen snö, som lyser upp!
    Önskar dig en god fortsättning på detta år!
    Kram, Monica

    SvaraRadera