onsdag 3 januari 2018

Heippahei!

Afrikas stjärna spelas mycket här hos oss, speciellt då barnbarnen är här. Spännande för stora och små. Lagom spännande med rövarna som gömmer sig, alltför spännande för en mormor. 


I dag blev det lunch i norra grannstaden. Jag tycker bilden blev fin, töserna så glada och det var en jättemysig stund vi hade tillsammans. Lite speciellt att jag är Tildes mormor, Emmas faster och Victorias moster!


Sorterar foton emellanåt, en stund blev det i kväll. Ser ni vad detta är?


  Undrar varför jag fotat limonad och grisar? Nåja, gott är det ju, men varför festade jag till det just den där söndagen? Jo, det var dagen efter midsommardagen. Något med det var det nog.

2 kommentarer:

  1. Tyckte nog att jag kände igen spelet!!! "Den försvunna diamanten" heter det i Sverige, jag tror att det är samma spel! Det spelade vi med våra barn när dom var små!
    Vilken fin bild på din dotterdotter, systerdotter och brorsdotter! Dotterdöttrar och en systerdotter har jag också, men ingen bror och ingen brorsdotter således!
    Ingen aning om vad det är på din hemliga bild...🤔
    Och den där "grisen" ser bara SÅ god ut! 😋
    Kram, Monica

    SvaraRadera

  2. Afrikas stjärna är roligt att spela. Oj, så länge sedan för min del. Måste nog dra fram spelet så snart Wilhelm dimper ner här någon gång. Den hemliga bilden är lika knepig som det här med Smartphone, allra minst, men en grön knapp att trycka på tycks den ha.


    Svar:Nja, jag är ju inte riktigt säker på om det heter så Lisbet. Hörde något som kanske var det vi pratade om ;) . Kanske det duger att äta rent av? Ho vet? Men kanske aningen hårdkokt...
    Tack detsamma!
    Torsdagskram!

    SvaraRadera