fredag 11 maj 2018

Det var så bra!


Vilka underbara dagar vi hade på villan! Tilde slängde vinterpälsen. Jag tvekade (tänk att jag ens tänkte tanken) och kom fram till att jag ju är ganska gammal, vad som helst kunde ju hända, vattnet var ändå endast nio grader. Väntar nog...

Lite klumpig är jag emellanåt. Vi tog in ved om ifall det skulle bli för kallt på natten (vilket det inte blev, 14 grader är helt överkomligt och ganska skönt egentligen). Nå vad gör då denna mormor? Hon ramlar framstupa utan ngn orsak alls. Rakt i ngt jättevått, två stora hål på byxorna och blödande ben. Och den beramade vänstra axeln. Inte tänkte jag komma mig upp, men på ngt konstigt sätt lyckades det. Tilde lugn som en filbytta med en ledsen mormor. Allt slutade dock bra.

Trots jättebra städning av allt i höstas finns det ändå löv att räfsas. Men det hoppade vi över i går. Vi bara låg i våra lepolassin och njöt. Med gott samvete. Lyssnade på den mäktiga fågelsången, såg örnarna, tranorna, svanarna och alla de andra sommargästerna. Till och med två harar som inte märkte att vi var där.

2 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj, ramla gör man lättare nuförtiden; det har jag minsann märkt. Tur att Tilde är en lugn och trygg flicka, som klarar sådana situationer!
    Trots det, så fick ni tydligen en mysig tid tillsammans på ön.
    Här lär det också vara ca 10 grader i vattnet, men det är för kallt för mig; jag väntar tills det blir ca 18...
    Och räfsa blir det alltid tid till - eller inte...
    Ha det gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Svar:
    Vi är nog mera laglydiga i det här avseendet, helt säkert.
    Haha, vi är värre längre söderut, förstår jag, sämre på att använda hjälm. Kanske det har med väderstreck att göra? ;) Längre söderut sämre lydighet.
    Jag önskar dig detsamma och hoppas du får en spännande trevlig dag. Ser framemot ikväll. Ha detsamma Lisbet! Kram!

    SvaraRadera