lördag 19 maj 2018

Viiita sidor i helgen!

En skön helg på kommande, helt vita sidor i min kalender! Skönt det emellanåt. Och oj vad jag gläds över att den mörbultade jag håller på att slippa värken, i axeln och dito andra ställen. Den har ju varit i gång sedan september. Nu ska jag inte äventyra något, så det gäller ju att inte ta i för häftigt!

Och viiita, viiita sommarmoln de minner mig om lyckan...
Tänk vad man minns och fortfarande kan sjunga, texterna sitter.
Likadant med ÅÅÅ, regniga naaatt, aldrig meeera kan liiivet bli glaaatt.

Barfota utan strumpor och skor...
Maya fick pröva på att gå så på gräset.
Hon ville inte sätta ner fötterna, men måste ju.
Åtminstone den ena foten. Underbart att se på!

En tradition i min skola har sedan nittitalet varit att sexorna den här tiden på året far ut och äter. Tillsammans med sina föräldrar och de klasslärare som de haft genom åren. Den klass som var min sista går ut sexan i år och i torsdags var det dags för en pizzakväll. 
En fin kväll var det och jag njöt av att titta på "mina barn". Dem som jag fått rå om... och lära. Så fina och glada de var allihop. Jag älskade mitt arbete, alltid. Nu har mina sista kommit så långt att de tar steget till sjuan, en ny skola för dem i en annan kommundel.
Men först ska de gå Barfooota utan strrrumpor och skooor! 

1 kommentar:

  1. Aningen hjärteknipande måste det ju vara när man ser sina "barn" växa upp och gå vidare ut i livet.
    Små fötter som inte vill stiga ner är också för ljuvligt att se på.

    Svar:
    Kruxet är att de kanske var här före oss?
    Myrorna är nyttodjur men när de bestämmer sig för att bo där de inte ska bo så får de gratisskjuts till skogs (faderalla). Varg har vi här också just nu, minst tre, björn inte. Undrar om det har med att skogarna försvinner? Eller att de har blivit för många? Naturligtvis så är det inte roligt att ha vilda rovdjur i sin närhet, de hör hemma i de djupa skogarna.
    Ha en fin lördag du med Lisbet, på din ö! Kram

    SvaraRadera